Sosiaalihuollon asiakkaan ja terveydenhuollon potilaan oikeudet määritellään laissa. Sinulla on oikeus hyvään palveluun tai hoitoon sekä kohteluun.
Jos olet tyytymätön Hoitoturva Terveyspalvelut Oy:n palveluissa saamaasi palveluun, hoitoon tai kohteluun, voit ottaa yhteyttä sinua hoitaneeseen työntekijään tai hänen esihenkilöönsä. Selvitämme asian kanssasi ja korjaamme toiminnassamme ilmenneet puutteet. Voit antaa palautetta myös yhteystiedoissamme olevan sähköpostiosoitteen kautta.
Jos tarvitset sosiaali- tai potilasasiavastaavan apua tai neuvoja, ota yhteyttä oman hyvinvointialueesi sosiaali- tai potilasasiavastaavaan. Hyvinvointialueet vastaavat toiminnasta myös yksityisten palveluntuottajien osalta. Löydät yhteystiedot hyvinvointialueen verkkosivuilta.
Asiakkaalla tai potilaalla on oikeus tehdä sosiaali- ja terveydenhuollon palveluista muistutus tai kantelu. Muistutus Hoitoturva Terveyspalvelut Oy:n palveluita koskien lähetetään ensisijaisesti suojatulla sähköpostilla yhteystiedoissa olevaan Hoitoturvan sähköpostiosoitteeseen tai kirjepostina Helsinginkatu 24, 00530 Helsinki. Kantelu tehdään suoraan Aluehallintovirastoon tai Valviraan.
Jos syntyy epäily potilasvahingosta tai hoitovirheestä, potilaalla on oikeus tehdä vahinkoilmoitus Potilasvakuutuskeskukselle. Potilasasiavastaava neuvoo vahinkoilmoituksen tekemisessä.